En patient fortæller om sit ophold på Hospice Sydfyn

Oprettet d.

Denne hilsen er skrevet i gæstebogen på Hospice Sydfyn 31.10.16 - og efter aftale med patienten har vi fået lov at udgive den her på hjemmesiden.

Hvilken oplevelse at komme her til Svendborg Hospice. Inga og jeg kommer helt uden kendskab til hvad hospice er, og hvad vi kan forvente.

Vi kommer i september måned hvor meget af den sommer der skulle have været i juli - august tilsmiler os. Det giver ekstra fokus på den smukke natur, hospice er beliggende i.

Indvendig er der rummelige gangarealer, lyst, dekoreret med grønne planter, kunst i loft og på væg. Alt virker i harmoni med bygningsværket.

Vi modtages af personale, der var helt klar på vores ankomst. Hen ad den grønne gang til stue 3. Navneskilt sad der allerede. Stuen bliver Inga´s og mit hjem de næste 4-5 uger.

Stuen er lys og rummelig, møbleret med sofa, seng, lænestol og borde. En fin lille lyserød rose er sat midt på bordet som velkomst. Vinduesfacaden er vestvendt med terasse og udsigt til en bakket natur. Solen stråler ned på nogle meter høje græsarter, der giver et specielt lys fra sig. I baggrunden går et antal nyklippede får. I en indhegning ved siden af, går to nordbakke heste, der med særligt sollys giver et glorie agtigt skær omkring sig. Et panorama af format.

Mødet med stedets personale, er et møde med et menneske, der tydeligvis er professionel og med hjertet på rette sted. Aldrig længere væk en et tryk på nødkaldet.

Når mennesker mødes i nye omgivelser opstår der rutiner og gøremål, der kræver tilpasning. Personalet var altid til at tale med, så løsninger kunne findes.

Det er stort at opleve at I rummer at have øje for det hele menneske, såvel patient som pårørende. I sætter fuldt lys på patientens specifikke problemer og arbejder på det.

Vil sige jer alle, der har favnet os TAK! Tak for skub I har givet os.